fredag 3 februari 2012

Insnöade

Ja, det är precis vad vi är Ler Barnen och jag har vår lediga fredag och skulle åkt till Anneli, Kieran och Hayden i Järfälla. Men när vi kom till motorvägspåfarten stod trafiken helt still och poliser dirigerade om oss. Det var bara att vända. Och kanske lika bra, det har snöat två-tre decimeter och är inte plogat överallt.

Och vad passar bättre en hemmadag är att pyssla? Jag sökte på nätet och hittade två jätteroliga och enkla pyssel som barnen roar sig med nu. Kanske ett tips till eventuella småbarnsföräldrar som läser min blogg:

En tallriksväv till Alfred. Kanske att han är lite för liten, det blir lite trassligt ibland, men han tycker det är roligt!

001

004

Ellens pyssel: ett eget pussel. Man limmar fast en bild på glasspinnar som man lagt jämnt.

002

Sedan skär man isär glasspinnarna försiktigt med en vass kniv…

005

… och vips fick man ett roligt pussel!

006

Vi bakade lite chokladbollar också!

IMAG0433

En bild från härom morgonen då vi tog snowracern till dagis.

IMAG0420

Och så måste jag visa en härlig bild från min sista lektion för den här arbetsveckan. Så här tyckte 9C om fiskgrytan med quinoa som de lagade igår. Ler

IMAG0431

Vi pratade med Marcus i morse och det var minus 28 grader i Älvdalen. Lite för kallt för att ge sig ut i spåren, så de skulle ha lite teori på förmiddagen plus kanske lite träning i gymmet.

Nu: lunchdags!

Inga kommentarer: