lördag 11 februari 2012

Allt möjligt…

Oj, vad dålig jag varit på att blogga!

Förra helgen var Marcus på träningsläger inför Vasaloppet. De varvade skidåkningspass med teori och valla-lära (heter det så?). Han var nog väldigt nöjd med upplägget.

Här hemma passade vintern också på att slå till. En morgon vaknade vi till –21.2 grader. (Vi har varmare än knappt 16 grader inne, men termometern sitter mot en yttervägg…)

IMAG0439

Det blev en del pulkaåkning, innepyssel och annat roligt. På söndagen följde Marianne med oss på barnteater i bygdegården. Vi såg “Ture blåser bort” och båda barnen uppskattade den mycket! Efteråt fick de gå fram på scenen och titta vilket var spännande!

IMAG0441

Att frosta av frysen är också kul! Alfred skrapar bort is och han tar sin uppgift på fullaste allvar…

DSC_0004

Jag tycker att det finns något sunt i att köpa och sälja begagnat, kläder, möbler m.m. Dels är det ju bra för ekonomin, men också för miljön. Det är så mycket slit och släng ändå, och många barnkläder t.ex. blir ju för små långt innan de är slitna. Jag köper en del på Tradera och här är det senaste fyndet. Byxor och matchande tröja till Ellen från Polarn o Pyret för en hundring. I skick som nytt.

001 (2)

Jag köpte också den här koftan häromdagen till mig själv. Det är Filippa K, 100% ull. Kostade nog minst 2000:- som ny, jag gav 350:-! Och den är i jättefint skick!

Klicka för att stänga fönstret

Idag köpte vi också äntligen skidor till barnen, något de önskat sig och pratat om länge. För er som bor i Stockholmsområdet kan jag varmt rekommendera butiken Sportbytarna i Nacka. En second handbutik för sportartiklar. Vi köpte full utrustning i gott skick (inkl. en hjälm till Ellen) till båda barnen för 450:-.

DSC_0047

Sedan åkte vi till Tyresö där de fick prova. Det gick över förväntan bra! Alfred åkte varv efter varv och Ellen åkte också på men fick kämpa lite mer för att hålla sig upprätt…

DSC_0050

DSC_0051

Och så har ju jag fyllt år sen sist… Familjen väckte mig med skönsång på morgonen och barnen var väldigt uppe i varv! På jobbet hade jag en lugn och skön onsdag (min lugnaste dag), hämtade barnen tidigt på dagis och sen kom Marianne, Eric, Rebecca och Josse hit på middag. Ett blomsterbud kom också med underbara blommor från Mats! Dessutom fick jag tulpaner av min man. Så fint och vårlikt!

IMAG0448

I morgon blir det Hoppis och Skuttis på morgonen. Sedan får vi se! Ha en skön söndag!

1 kommentar:

Kicki sa...

Visst kan man hitta mycket bra som är begagnat! Här i Töreboda har vi klädbytardag två gånger per år och vi har lyckats fynda riktigt bra saker som tex vinterkläder till Alde. I mars är det vårens tillställning (en hel gymnastiksal fylls) då vi bla hoppas kunna få tag i en ny liggvagn till Castor eftersom den vi har med årgång 2001 (redan använd till tre barn) börjar bli allt för ranglig.
Bra saker till bra pris och som pricken över i't, det är bra för miljön med återanvinning.