måndag 4 juli 2011

Äntligen lediga!

Förra veckan var otroligt varm och fin och Marcus jobbade fortfarande. En eftermiddag passade farmor och Eric barnen och jag fick gjort en massa bra ärenden. T.ex. besiktigat bilen och köpt en del på rean. Jag köpte nya springskor som jag har provat flera gånger och de är jättesköna! Ett par nya jeans blev det också, och lite smågrejer.

En dag åkte vi till Trinntorpsbadet på Tyresöhalvön och badade. Det var jättehärligt där. Långgrunt och brygga. Dessutom ligger en restaurang precis i närheten och den ska vi besöka på onsdag kväll med Marianne, Eric och Rebecca. Det blir mysigt!

Men nu är Marcus också ledig och hela familjen har SOMMARLOV!!! (Mycket trevligare ord än semester!) Den här veckan är vi hemma och ska vara sociala med en del olika vänner. Kanske blir det en utflykt till Skansen också. På söndag eller måndag bär det av ner mot västkusten och några dagars segling innan vi “flyttar in” på Rörtången!

Jag har en kusin som bor i Haninge ganska nära oss. Tyvärr är man alldeles för dåliga på att ses, dagarna liksom bara rullar på. Men igår ringde hans bror, min andra kusin Johan, som bor i Chile i vanliga fall, och frågade om vi kunde ses. Så vi var där och grillade på kvällen och hade jättetrevligt! Ett kärt återseende av mina kusiner och deras familjer! Tyvärr tog jag inga bilder, det var synd.

Ellen vid Trinntorpsbadet.

IMAG0120

En cykelutflykt till Lokis.

IMAG0121

IMAG0124

IMAG0126

Inga kommentarer: