söndag 10 juli 2011

Snart drar vi västerut!

I morgon bär det av. Först börjar vi med några dagars segling och sedan checkar vi in på Rörtången! Idag är det packa och tvätta och kompletteringshandla som gäller. Lite trixigt att packa när vissa väskor ska stå kvar i bilen, vissa ska med i båten o.s.v, men ett i-landsproblem av stora mått!

Häromdagen var jag och barnen hemma hos min kollega Lena där vi blev bjudna på lunch och bad. Hon hade nämligen en pool, och efter de första tio minuterna av blyghet var barnen alldeles tokiga! De älskade vattnet och hoppade och skvätte och hade jättekul!

IMAG0134

IMAG0135

Igår var vi hemma hos Kicki och Gustav på middag. Så trevligt att se deras fina hus i sommarskrud. Alfred var väldigt intresserad av markiserna och hjälpte gärna till när de skulle in.

IMAG0136

IMAG0138

Idag var jag ute på en långpromenad före frukost. Lite magiskt nästan, det var så vackert och ljust och tyst och knappt någon ute. Då hände det något väldigt speciellt – framför mig på vägen stod en älgko och hennes kalv. Det kanske var 40 meter mellan oss, jag försökte fota med mobilen, men det var i motljus så det blev inget bra. Efter en stund började jag försiktigt gå framåt och då vände de och sprang iväg. Efter en stund gick jag längs med en å och hörde ett väldigt plaskande i vattnet, jag tänkte att det kanske var någon morgontidig kajakpaddlare, men när jag tittade efter var det (samma?) älgko och kalv som simmade i ån. Så mäktigt, kände mig verkligen nära naturen! Vad stora de är i verkligheten!

Jag ska försöka att blogga lite från mobilen på vår semester, men det blir lite korta inlägg bara. Hoppas ni alla har en superskön sommar! Kram!

Inga kommentarer: