torsdag 28 juli 2011

Sen sist…

Dagarna här på Rörtången bara seglar förbi och de går med en väldig fart, även om vi inte gör så mycket… En vanlig dag innehåller lite bad i lilla havet, fika, en promenad till kiosken/lekplatsen, krabbfiske, grillmiddag. Jag inser att jag är alldeles för dålig på att fotografera i vardagen, där ska jag försöka bättra mig!

Vi hade besök av Eric, Marianne och Tintin i några dagar. Det var väldigt trevligt! I måndags kom två arbetskamrater till mig från Tyresö hit och vi var ute och tjejseglade i ett dygn, Ulrika var också med. I morse åkte de och då fick vi besök av Jonas och Sofia som stannar tills på lördag, de bor på Fars Hatt i Kungälv.

Här kommer i alla fall några foton, utan någon ordning alls…

En dag var det marknad på lekplatsen med ponnyridning för barnen. Alfred var jättemodig och tyckte det var jättekul, Ellen ville gärna prova, men ångrade sig efter 100 meter och hoppade av.

IMAG0159

IMAG0162

Det blir otroligt varmt uppe på loftet där Marcus och jag sover. Åsa och Håkan skaffade en AC som är guld värd, och Ellen gillar att stå och blåsa håret i den…

074

Den 22:e juli hade Marcus och jag 5-årig bröllopsdag. Mamma och pappa passade barnen och Marcus och jag hade en härlig dag på Marstrands Havshotell där vi spa:ade och åt middag. Marcus tog ostron till förrätt och jag en god oxcarpraccio,

IMAG0155

IMAG0156

IMAG0154

Karin, Ulle, Åsa och jag på tjejsegling. Vi ankrade vid Tornarna och fiskade makrill. Det nappade hela tiden och vi fick 21 stycken!

P1000837

IMAG0170

I Marstrands hamn. Det var så skönt att sitta och prata och skratta utan barn. Vi hade tur med vädret också! Vi tog en tur på rean på Marstrand också och vi alla fyra fastnade för samma klänning, så vi köpte den allihop!

P1000850

P1000859

Hejdå för den här gången, Marstrand!

P1000876

Inga kommentarer: