söndag 28 november 2010

Mycket bättre!

Tack och lov för penicillin! Nu känner jag mig mycket bättre! Har inte alls lika ont i halsen längre men framför allt mycket piggare. Fast jag märker att jag blir fort trött om jag håller på för mycket… Jag har bestämt att jag ska jobba i morgon i alla fall, niorna är på prao, så jag har bara en lektion, och massor med högar att ta mig igenom. Fick höra att betygen skall vara preliminärsatta på tisdag och jag har ju nästan 200 betyg att sätta. Hjälp! Men det går nog bra.

Nu är det i alla fall en tid som jag älskar! Advent, snart jul, snö ute!

Idag fick Alfred en snöskyffel i lagom storlek och han var jätteduktig när han hjälpte pappa att skotta!

101022 058

101022 060

Marcus lagade en docksäng som kommer från hans farmor. Ellen älskar den och pysslade och gjorde fint för “Anna-Lisa” som sov så gott i sin säng.

101022 064

Vid middagstid idag var köksbordet så belamrat av symaskin och tyg att vi åt middag vid barnens bord. Lite spännande och roligt!

101022 068

Härom dagen var barnens farfar här och barnen fick varsin sådan här ljusstake i present av honom. Jättefina, tycker jag!

101022 049

Så har jag då äntligen fått upp gardiner i köket. Det blev ett par juliga och vi har ju fågeltema i huset, så varför inte lite domherrar… Jag har inte hunnit känna efter riktigt så jag vet inte om jag är hel- eller bara halvnöjd. Får återkomma om några dagar :-)

101022 069     

Hoppas ni haft en skön första advent med glögg och pepparkakor. Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: