måndag 15 februari 2010

Picknick

Utomhus, mitt i vintern! Ja, det går utmärkt det också. Det går åt en del choklad bara, för att hålla värmen och för att hålla sockerhalten på en acceptabel nivå ;-)

015

018

021

Trots att det varit en så kall och fin vinter är det en ganska dålig skridskosäsong eftersom de flesta isarna är översnöade. Så igår begav vi oss till Sicklasjön här i närheten som skulle ha en plogad bana, så att Marcus i alla fall kunde åka lite grann. När vi kom fram kom Marcus på att det var fel sjö… Det var ju Järla sjö som var plogad. Men vi hann med en skön picknick, sen gick jag och barnen hem och Marcus gick vidare och fick åkt några varv.   

Därefter var vi på en husvisning. Vi gick bara på den ena av dem jag nämnde i förra inlägget. Det andra låg alltför nära en stor väg, såg vi när vi tittade lite noggrannare! Hur som helst så blev vi jätteförtjusta i huset! Det hade allt! Låg nära Nackareservatet och badsjöar, mysig uteplats och liten trädgård, väl planerat, snyggt renoverat, bra extrautrymmen! Tyvärr var det jättemycket folk där och med den lilla erfarenhet vi skaffat oss känns det ganska säkert att det kommer att gå upp alltför mycket i budgivningen. Så det är bara att ta nya tag igen…

1 kommentar:

Emelie sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Jag älskade när mamma och pappa tog på sig längdskidorna, packade ner mig i släden drog ut i Fontin när jag var "liten". Då var det obligatorisk fika på mackor, varm choklad och clementin - nostalgi! :) Jobbigt om det känns "kört" med huset redan från start. Galet att priserna kan trissas upp så högt, hur f*n har folk råd? Jag trodde det var kris... ;) Lycka till i alla fall och hoppas ni hittar "ER" drömkåk snart! Kram