söndag 21 februari 2010

En dag på jobbet

Här kommer lite bilder från mitt jobb.

8B lagar tacopaj. Mums! Det bästa med mitt jobb är när vi sitter ner tillsammans och äter i slutet på lektionen. Då blir det så skön stämning och man samtalar om allt möjligt. Ibland blir jag lite ledsen när jag ser medias bild av skolan, för de som inte har någon insyn i skolan tror nog att allt är så negativt som det målas upp där. Men min bild är väldigt positiv. Jag tycker att 98% av eleverna är jättefina och trevliga och jag tycker (oftast i alla fall…) att jag har världens bästa jobb!

013

6BD i datasalen. De jobbar med ett projekt om klassiker i svenskan. Som introduktion såg vi filmen “Greven av Monte Cristo” och de satt helt trollbundna, och jag också. Den är verkligen bra!

020

En hemkunskapslektion till på eftermiddagen. Jag är så glad för “min” fina sal! Den byggdes ny för 1½ år sedan och jag har själv varit på IKEA och utrustat den här + en till. Det tar ett tag innan man kommer på allt som behövs, men nu fungerar det jättebra. Och dessutom är salen så ny och fräsch och snygg och både jag och eleverna trivs jättebra!

021 Häromdagen kom Marcus och barnen och hämtade mig på jobbet och vi åt kaka och drack saft i hemkunskapssalen. Alfred tyckte det var jättespännande! När vi frågar vad mamma jobbar med säger han “mamma lär barnen laga mat, laga bullar”… 

1 kommentar:

Emelie sa...

Blir varm i hjärtat av din beskrivning av skolan som arbetsplats. Mamma K har likadana känslor och antagligen väldigt många fler än er. Men medias bild framställer verkligen alla skolungdomar som förtappade...

Snygga hemkunskaps salar också - ingen deg på skåpluckorna där inte som på vår tid... ;)