tisdag 24 juni 2008

SATC - The movie

Ja, nu har vi då sett den. Den var jättemysig! Precis som en fortsättning på tv-serien. Det var som att återse gamla kompisar och vi hade två och en halv mysiga timmar ihop.

Jag tänker berätta om vad som hände i filmen - så lova att sluta läsa precis här om du inte vill veta vad som händer!

Charlotte: Charlotte och Harry är så lyckliga och fina tillsammans och de har fått sin efterlängtade lilla dotter Lily från Kina. Strax efteråt blir Charlotte mot förmodan gravid och de får en liten dotter till - Rose! I Mexico är Charlotte livrädd för att äta eller dricka någonting som kan innehålla bakterier, men hon råkar ändå få i sig lite vatten från duschen och följderna blir katastrofala... ;-)

Miranda: Mirandas och Steves äktenskap är rätt tråkigt. Steve erkänner att han varit otrogen och Miranda flyttar till en egen lägenhet. De bestämmer sig dock för att gå i terapi och terapeuten kommer med ett förslag. De ska mötas på Brooklynbron vid ett visst klockslag om fjorton dagar och om de bestämmer sig för att gå så innebär det att man är villig att glömma allt som varit och bara satsa på framtiden tillsammans. Jag erkänner att jag faktiskt fällde en tår när de möttes på mitten av bron!

Samantha: Samantha är frisk och flyttar med sin pojkvän Smith till LA där han gör stor karriär. Hon trivs inte riktigt och besöker NY så ofta hon kan. Tyvärr blir hon alldeles för betuttad i sin läckra granne för att kunna leva ett monogamt liv med Smith så hon gör slut. Detta var det sorgligaste tycker jag, min mest romantiska sida hade hoppats på att t.o.m. Samantha skulle hitta den stora kärleken i sitt liv!

Carrie: Carrie och Big ska äntligen flytta ihop. Carrie tar en diskussion med honom om vad som händer om det skulle ta slut och hon inte äger lägenheten. Det resluterar i att de väldigt förnuftigt bestämmer sig för att gifta sig med varandra. Carrie blir en riktig bridezilla och planerar ett överdådigt bröllop. Det hela blir för mycket för Big som får kalla fötter och ångrar sig precis innan. Här får man lite ont i magen. Tjejerna åker tillsammans på Carries och Bigs bröllopsresa till Mexico. Big ringer och ringer och mailar och mailar men Carrie kan inte förlåta honom. (Trots att han byggt henne världens lyxigaste dressing room i den nya lägenheten.) Men till slut möts de igen och kärleken besegrar ju allt... De gifter sig i all enkelhet i rådhuset och allt slutar lyckligt!

Både Marcus och jag tyckte om filmen. En myskänsla förföljde mig hela kvällen...

Tänk att jag i verkligheten har hittat min drömprins! Som igår gjorde en så här fin cappuccino åt mig :-)

bak 001

Inga kommentarer: