torsdag 12 juni 2008

Host, host!

Alfred och jag har varit lite krassliga i några dagar. Alfred hostar och hostar, mest på nätterna och jag känner mig ganska trött. Igår kom Marcus hem tidigare från jobbet och gick ut med Alfred så att jag fick sova i två timmar - det var underbart! Som tur är är Alfred inte påverkad av sin förkylning, utan det är full fart som vanligt!

Idag vågade vi oss i alla fall ut på en liten utflykt och vi tog bussen till Södermalm. Det steg på en tant med rullator och när hon satt sig tillrätta la Alfred sin hand ovanpå hennes. Det var väldigt gulligt och tanten blev lite rörd och pratade och gullade med Alfred resten av resan.

Ikväll ska jag gå ut och äta med mammorna utan barn. Vi skall gå till Jimmy's där de har väldigt god mat!

Farfar Lars och Ing-Marie var här härom kvällen. De hade varit med om en otäck sak på vägen hit. De skulle ta tunnelbanan, men den var avstängd p.g.a. ett väpnat rån. De hoppade på bussen istället och Ing-Marie satte sig bredvid en man som frågade vad som hade hänt. Efter en stund blev bussen stoppad av polisen och ingen fick stiga av. Då visade det sig att mannen bredvid Ing-Marie var en av rånarna! Han var beväpnad också och försökte göra sig av med vapnet genom att slänga det på golvet... Rena vilda västern i Stockholm! Man kan läsa mer om händelsen här.

Lite bus i sängen med pappa!

004 (2)

Och med mamma!

007 (2)

010

Inga kommentarer: