måndag 19 november 2007

Samma elände varje månad

Nåt av det tråkigaste jag vet med att vara vuxen är alla papper man ska ta hand om! Räkningar, information från försäkringskassan, försäkringar m.m. Man drunknar ju i alla papper. När jag tar in posten lägger jag kuverten i en hög på byrån i hallen och tänker "jag tittar på det sen"... Efter några dagar tycker Marcus att de är i vägen och lägger dem i min hög i arbetsrummet. Sen måste jag sätta mig en gång varje månad och gå igenom dem och det är så urtråkigt! Ibland kan jag hitta oöppnade kuvert med t.ex. 10% på ett inköp på ICA där datumet för att få använda kupongen redan gått ut. Det är ju lite retligt...

Men nu har jag: betalat räkningar, läst om olika barnförsäkringar (vi måste försäkra Alfred innan han är 6 månader, annars täcker den inte allt), registrerat bonuspoäng hos SAS, skaffat e-legitimation och sorterat in pappren i rätt fack. Så nu är det en hel månad till nästa gång! :-)

Inga kommentarer: