fredag 9 november 2007

En vanlig dag

Att vara hemma med Alfred är fantastiskt roligt och skönt! Än tycker jag inte att jag blir understimulerad eller längtar efter mer vuxenkontakt som många föräldralediga säger. Dagarna ser lite olika ut, ibland hittar vi på mycket, ibland är vi mest hemma och myser. Tiden går i alla fall fort.

Så här kan en vanlig dag se ut för oss nu för tiden...


Alfred och jag ligger och morgnar oss och somnar om i nån timme efter att Marcus gått till jobbet.




Påklädning på skötbordet. I början gillade Alfred inte alls att ligga där, men nu älskar han det. Han förknippar det väl med ompyssling och lite kel...





Efter blöjbyte, mat och god sömn är Alfred som gladast. Då ligger han och roar sig själv i babygymmet medan jag äter frukost och ibland kan jag t.o.m. läsa tidningen i lugn och ro!







Vi försöker att gå ut mycket, minst en timme om dagen. Om det regnar/vi sovit dåligt/har nåt annat planerat så är jag inte lika duktig...













Dags för middagssov. Alfred sover i två-tre timmar på förmiddagen. Då brukar jag plocka lite, greja med bloggen eller vila.





Några blöjbyten om dagen blir det ju...
Ibland får vi besök, ibland hälsar vi på någon. Igår var vi hos kompisen Iris som har blivit nästan fem månader! Det är så kul att träffa en större bebis och se ungefär vad nästa steg i utvecklingen för Alfred blir. (Iris mamma Anna och jag är arbetskamrater på Raoul Wallenbergskolan)



Här leker vi Alfreds nya favoritlek "En kulen nattnattnatt..." Han skrattar när jag gör rörelserna.
Sen väntar vi på att pappa Marcus ska komma hem. Då tycker jag det är rätt skönt att han tar hand om Alfred, så kan jag duscha eller ringa nån kompis eller fixa med annat som är svårt att hinna med på dagarna.






Undra vem som har roligast?


Vid tio-elva är det dags för pyjamas och nattning och en förhoppningsvis god natts sömn.















Inga kommentarer: