fredag 10 augusti 2007

Utsikt från en soffa

Trodde aldrig att jag skulle säga det den här sommaren, men idag regnar det och det är så skööönt!!! Vi har haft närmare 30 grader i lägenheten senaste veckan och jag håller på att försmäkta i värmen, men idag är det bara 22!

Jag har varit hemma och varit ledig hela veckan medan Marcus jobbat. Har förberett och pysslat en del, med lite bebissaker och med svärmors bröllop på lördag. Livet som hemmafru är inte så dumt ;-)

Det ska bli riktigt kul att börja jobba på måndag och träffa alla mina härliga kollegor. Dessutom är det ganska skönt att veta att jag bara ska jobba högst en vecka...

I onsdags cyklade jag till köpcentret och handlade lite. Det gick jättebra att cykla, magen var inte alls i vägen! (Bli inte arg på mig, mamma!)

Ikväll kommer några kompisar på middag. Ska bli jättetrevligt! På menyn står baconlindad kycklingfilé med fetaost och vaniljpannacotta efteråt.

Igår såg jag en film som hette "Little children".

Den handlar om en kvinna som inte riktigt känner sig hemma i den amerikanska villaförorten bland de andra hemmafruarna. Det utbryter också tumult när en pedofil släpps fri från två års fängelse och flyttar in i området.

Den var klart sevärd men lite märklig och långsam så den får:
LLL** betyg.

Inga kommentarer: