tisdag 21 augusti 2007

Hur blir det nu då...?

Jag har verkligen sett fram emot förlossningen. Har läst massor av böcker, vi har gått kurs och jag har inte varit rädd eller orolig. Så sent som igår vid den här tiden ville jag inget hellre än att det skulle sätta igång!

Sen var jag hos barnmorskan och allt blev ett virrvarr när hon upptäckte att bebisen ligger med rumpan neråt och inte huvudet som vi trott. Har fått tid hos läkare idag där de med hjälp av ultraljud ska fastställa hur den verkligen ligger. Eventuellt gör de ett vändningsförsök, det lyckas hälften av gångerna, och då blir det som vi tänkt oss. Men om inte det fungerar så blir det med största sannolikhet kejsarsnitt...

Först blev jag ledsen och orolig, men efter att ha pratat länge med Marcus och med pappa och mamma kändes det bättre. Nu är det jobbigt med ovissheten. Ska bli skönt att få lite mer besked hos doktorn idag.

Men i slutändan är det som Marcus säger: "Vi ska få en jättefin bebis, det spelar ingen roll hur den kommer till världen!"

Inga kommentarer: