lördag 22 juni 2013

Midsommar

Några hundra meter från där vi bor finns ett område som heter Solsäter med några vackra gamla hus. Det är k-märkt och förvaltas av ett folkdanslag här i Trollbäcken. Varje år ordnar de ett storslaget midsommarfirande. Vi var där igår och hade jättekul! Vi dansade, det var fiskdamm, vi satt på en filt och åt glass och vi träffade en massa grannar och dagiskompisar.

Därefter åkte vi till Tyresö och farmor och Eric och firade med dem och deras vänner.

En bild på hela familjen, det har man inte så många…

1-IMG_0593

2-DSC_0013

3-IMG_0598

4-IMG_0608

Nu har jag bestämt mig för att lägga in en extra växel när det gäller min träning. Jag har kört 1-4 gånger/vecka ganska länge. Det nya är att jag ska planera in min träning i almanackan så att den verkligen blir av och försöka att göra någonting varannan dag. Jag har också lagt in lite intervallträning det senaste. Det kan vara t.ex. backträning, 3x3 gånger i uppförsbacke eller att jag går ner till IP och springer t.ex. 5x400 meter med 200 meters gång mellan. Jag tror att det gör att träningen blir lite roligare, men framför allt att jag kanske kan lära mig att bli lite snabbare. För jag kan springa långt, men det går ju aldrig snabbare! Jag får väl återkomma med resultat om några veckor för att utvärdera…

Just nu är Marcus och barnen ute och cyklar. Jag ska börja förbereda middagen, det blir…. tada: grillat!

Inga kommentarer: