fredag 7 juni 2013

Gröna Lund

Idag åkte vi till Gröna Lund. Barnen har faktiskt aldrig varit där innan och vi tänkte att det kunde vara en bra dag. Det tyckte många andra också. Det var mycket folk och en del köer och väldigt varmt. Men barnen var superduktiga och stod i kö i en halvtimme ibland utan att klaga. De var bara väldigt uppspelta och glada och så länge vi tog vätske- och glasspauser med jämna mellanrum var humöret på topp!

1-DSC_0008

2-DSC_0016

3-DSC_0022

4-DSC_0024 (2)

5-DSC_0030 (2)

6-DSC_0029

Hejdå Gröna Lund! Vi tog Djurgårdsfärjan till Slussen.

7-DSC_0030

Och avslutade hemma på altanen med pizza!

8-DSC_0033

Alfred var sjuk i veckan. På tisdagen och onsdagen var han hemma från dagis med ganska hög feber och var riktigt hängig! Vi misstänkte vattkoppor som går på dagis, det kan tydligen börja med feber. Men barn kan förvåna, dagen efter var han pigg och nästan som vanligt igen och ännu bättre idag. Jag inspekterar ibland men har fortfarande inte sett några prickar. I och för sig tycker jag att de kunde få vattkoppor, någon gång ska de ju ha det och det blir tydligen jobbigare för dem ju äldre de är…

Nu går jag in i sista “riktiga” arbetsveckan innan sommarlovet. Det står städning, 9:ornas bal, avslutning och utvärdering på schemat. I midsommarveckan jobbar jag i tre dagar, men då utan elever och med eget arbete.

Närmast viktiga händelse är på söndag då Marcus ska åka till Gränna för att köra halvvättern. Lite knasigt tycker jag, att åka 60 mil själv för att cykla 15 mil ;-)

Inga kommentarer: