söndag 30 juni 2013

Dagarna…

De är faktiskt väldigt behagliga just nu! Vi har haft tur med vädret i den här delen av landet och det har varit riktiga sommardagar en lång period. Roliga saker som hänt de senaste dagarna:

  • Bad på Strandbadet i Tyresö två dagar. Här finns sandstrand och klippor och det bästa är att det är havet. Kommer nog aldrig lära mig älska insjöar lika mycket.
  • Ulrika och hennes pojkar + en kompis kom och hälsade på igår. Vi badade och sen grillade vi här. Åh, vad det var roligt att ses och umgås en hel dag!
  • Ellens bästa kompis Stina och hennes mamma och lillebror kom på spontanlek och lunch. Ellen var så lycklig! Hon ska gifta sig med Stina när hon blir stor.
  • Vi fick en jättegod och fin sommarlunch på Tyresö idag. Vi ska bo där i några dagar när Marianne och Eric är bortresta och sedan åker vi till Rörtången, så det dröjer lite innan vi ses igen.
  • Jag fick en otroligt fin komplimang av en motionär idag på mitt pass. Hon tyckte jag var en bra ledare och sa det så fint och som om hon verkligen menade det. Jag blev så himla glad och började nästan gråta!

Strandbadet, Tyresö, med Solsidan på andra sidan.

1-DSC_0001 (4)

Det växer och frodas i växthuset!

2-DSC_0005 (4)

Här är små små gurkor som jag hoppas ska växa till sig och bli riktigt söta och saftiga.

3-DSC_0006 (5)

Inga kommentarer: