torsdag 3 januari 2013

Gott nytt år!

Till er som läser här! Hoppas att året börjat fint och att det kommer att bli ett bra 2013!

Vi kom hem sent igår kväll efter att ha tillbringat några dagar i Kungälv och på Rörtången. Vi har mest träffat familj och några vänner och haft det jättemysigt! En dag blev vi bjudna på middag hemma hos mamma och pappa och hade en lilljulafton tillsammans med mina syskon och de av syskonbarnen som befann sig hemma.

Här har killarna hittat mitt gamla tekniklego som dög mycket bra fortfarande. Mamma och pappa hade julpyntat på Rörtången så att rätta känslan infann sig Ler

1-DSC_0001

Pappa skalar potatis. Kan man ju göra i lekrummet… Det är där det händer.

2-DSC_0003

3-DSC_0005

7-DSC_0015

Får vi lov att presentera vår nya familjemedlem – NEMO!

4-DSC_0007

En uppblåsbar, radiostyrd, heliumfylld fisk. Något man inte vet att man behöver förrän man har honom liksom…

5-DSC_0008

Jag har kickstartat nya året med en “vit månad”. Inget socker, vitt mjöl, pasta, bröd eller potatis för mig i hela januari. Vi får väl se hur det kommer att gå, men jag ska försöka rapportera på bloggen, det blir ett sätt för mig att hålla mig motiverad och inte fuska!

Igår gjorde vi tunnskivade kycklingfiléer panerade i ägg och parmesanost. Till det parmaskinka och en sallad. De som ville åt pasta till. Jättegott!

Nu är vi lediga ytterligare några dagar tillsammans. Det blir lite småfix här hemma och jag ska åka iväg och träna några gånger. På måndag har jag mitt första ordinarie schemalagda pass och det känns ganska häftigt faktiskt!

Inga kommentarer: