söndag 23 september 2012

Helgen

I fredags hade barnen och jag en väldigt skön ledig dag. Ofta blir det att man bokar in träffar med kompisar eller planerar ärenden som måste göras när man är ledig, men i fredags hade vi inga måsten och det var bra! Vi var ute på en lång cykeltur, bakade bröd och sen gjorde vi en liten utflykt till Barnsjön här i närheten. Mysigt!

DSC_0006

Igår blev vi bjudna på kräftor hos Eric och Marianne. Det var riktigt festligt och gott. Barnen smakade och tyckte också om, så det blev några stycken som slank ner där också… Sen sov vi över i lillstugan.

 DSC_0009

Idag var barnen och Marcus iväg en stund och jag fick pluggat lite. På torsdag åker jag iväg på min första Friskis & Svettiskurs. Då ska jag ha läst hela boken och den är mastig! Jag känner mig som en läkarstudent. Det handlar om muskler, skelettet, matsmältningen, styrketräning, konditionsträning och annan träning… Hjälp, sen blir det skriftligt prov!

 DSC_0010

Jag ser väldigt mycket fram emot kursen den här veckan. Vi kommer att bo på Lillsveds folkhögskola på Värmdö torsdag till söndag. Vi kommer att prata fysiologi, tränings- och näringslära, ledarskap m.m. och dessutom är det 2-3 träningspass varje dag. Det blir nog tufft, men väldigt väldigt roligt!

Inga kommentarer: