söndag 9 september 2012

Hänt i veckan

Blandade bilder från veckan som gått.

I torsdags var vi på 5-årskontroll på BVC. Alfred fick en spruta, och blev lite krasslig på kvällen. Det höll i lite dagen därpå också, men sen var han pigg igen!

DSC_0020

Min kvällslektyr nu för tiden. Om tre veckor åker jag på min första utbildning och då ska jag ha läst klart!

DSC_0019

Igår jobbade jag mitt första pass som värd på Friskis. Det gick jättebra och var hur kul som helst! Jag är verkligen taggad för det här!

IMG_9497

Mycket studsmattehoppning har det blivit! Idag bytte vi studsmattan för det var ett hål i väven, så nu kommer nätet upp också och man kan ta det lite lugnare…

DSC_0030

I fredags åkte barnen och jag till Tyresö och hade en skön stund. Det var en jättefin dag!

DSC_0002

 DSC_0005

 DSC_0023

Igår tog Farfar Lars med sig Marcus och Alfred på en utflykt som present till Alfred. De åkte ångtåg i Mariefred och hade en härlig dag!

IMG_9503

IMG_9507

Och jag tog med Ellen på hennes första biobesök. Hon ser ju skräckslagen ut, stackarn! Men det var för att det var lite mörkt och läskigt i salongen. När filmen om “Prick och Fläck” började tyckte hon att det var jättekul!

 DSC_0025

Sen gick vi och fikade. Så mysigt att göra någonting med bara ett barn ibland.

 DSC_0027

Idag var vi och hälsade på Dennis på Värmdö. Han bor jättefint i ett mysigt hus med nästan lite kollektivkänsla. De har matlag och verkar göra mycket ihop. Det här fina konstverket fanns på gården – ett fågelrede av slangar och slangklämmor med betongägg i. Jättehäftigt, tyckte jag!

 DSC_0031

 DSC_0033

 DSC_0034

Och så en fin bild på Ellen som Marcus tagit.

 IMG_9473

Idag har jag verkligen inte hållt mig till min nyttiga livsstil som jag försöker annars. Det har blivit fika, mackor och som pricken över i pizza hos Dennis. Så nu är jag nästan lite äckligt mätt och tänker att jag ska ta nya tag i morgon :-) God natt och ha en bra vecka!

Inga kommentarer: