lördag 15 september 2012

Lisa Rödstrumpa

Häromdagen surfade jag runt på lite olika sidor i största allmänhet och kom in på en som heter www.skapamer.se Den var väldigt trevlig och de hade mycket roliga produkter att sälja. Det fanns t.ex. byggsatser till barn. Men när jag fick se produktbeskrivningen såg jag rött; byggsatsen riktade sig nämligen till POJKAR! Eftersom jag är lite debattlysten av mig kunde jag inte låta bli att skriva ett mail till dem:

Hej!

Jag är ute efter en byggsats till min dotter som älskar att snickra och hittade en på er sida, men tyvärr kunde jag inte köpa den, eftersom den riktar sig till pojkar...

Så här står det i den beskrivande texten: "Byggsats Byggsats som innehåller 95 delar. Bara fantasin sätter gränserna! Med ritningar som inspiration. För pojkar från 7 +"

Naturligtvis är jag ironisk, men jag bara undrar hur ni tänker. Det är år 2012, har vi inte kommit längre än så här? Visst måste väl även tjejer få lov att snickra? Jag tycker det är dags att ni ändrar på den här mossiga beskrivningen omedelbart och helt enkelt riktar er till snickarglada BARN.

Mvh Lisa Wahren

Dagen efter fick jag svar:

Hej!
Vi tackar för att du uppmärksammat detta. Vi skickar vidare till vår webbansvarige så han korrigerar det.

MVH Sebastian

När jag sedan gick in på sidan hade de ändrat alla beskrivningarna och produkterna riktade sig till BARN istället. Bra! Tråkigt bara att det fortfarande sker sådana här slentrianmässiga “felskrivningar”.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Toppen Lisa!

"svärmor"

Emelie sa...

Men vad bra att de åtgärdade direkt! Mycket bra av dig!! Kul att det gav resultat :)

Kram