söndag 27 maj 2012

Skön helg!

I fredags var barnen och jag lediga som vanligt. Det var en helt fantastisk sommardag och det blev bad i poolen och glass om vartannat… På eftermiddagen kom vår granne Therese över som är mammaledig med sin lilla dotter som också hoppade i poolen.

DSC_0009 (2)

På kvällen fick vi barnvakt och gick ut och åt och firade det underbara sommarvädret! Det var vi dock inte ensamma om, dessutom var det löningshelg och bord på uteserveringar går oftast inte att boka. Vi fick vänta i en och en halv timme på Mosebacke innan vi fick bord, men det var det värt. Vi tog en öl och ett glas rosé så länge och tittade på folk, den vackra utsikten och hade riktigt trevligt!

DSC_0011 (2)

I julklapp fick jag av Marcus att jag skulle få välja ut en klocka. Till slut hittade jag en som jag tyckte riktigt mycket om och den överlämnades där, på Mosebacke. Den är så fin! Tack Marcus!

DSC_0003

Min goa kompis Anna gifte sig med sin Peter när de och barnen var på långvistelse i Thailand i vintras. Det ville vi fira, så igår blev det lite tjejeftermiddag/kväll. Vi började i Tantolunden med picknick på jordgubbar, choklad och skumpa. Sen gick vi till Sonjas grek, en jättemysig grekisk restaurant på Söder.

DSC_0016 (2)

Vilken lyx att få en hel eftermiddag och kväll med några av sina bästa vänner och kunna prata om allt mellan himmel och jord utan att bli avbruten av små barn hela tiden. Det blev förstås en del barnprat också, men även prat om karriär, drömmar, relationer…

Idag lämnade vi barnen på Tyresö och Marcus och jag åkte och gjorde lite inköp. Ibland gör vi små försök till handling när barnen är med, men oj vad mycket enklare det går utan dem! Det blev två fina sommarskjortor till Marcus. Ellen fick också lite nya sommarkläder som hon så gärna provade sedan.

DSC_0014 (2)

Det viktigaste som hänt idag är väl att Alfred har lärt sig att cykla utan stödhjul. Det har varit på gång ett tag, men idag lossnade det helt och han cyklade fram och tillbaks och ville aldrig sluta. Så kul att se glädjen när det funkade! Nu är det snart dags för en lite större cykel och så får Ellen ärva Alfreds. Den fick han när han fyllde tre år.

DSC_0021 (2)

DSC_0025 (2)

I morgon åker Marcus på jobbresa på drygt en vecka. Vi kommer såklart att sakna honom, men jag har lite planer för veckan och till helgen kommer mina föräldrar upp, det längtar vi till!

Inga kommentarer: