söndag 6 maj 2012

Kanotutflykt

Idag gjorde vi en spontan liten kanotutflykt och förvånades igen över hur enkelt det är… Det finns ett kanotuthyrningsställe i Gudö å ca fem minuter med bil härifrån. Om de inte är hemma lägger man pengar i ett kuvert, skriver upp sitt namn och tar det man behöver. Vi paddlade genom Långsjön, Gammelforsen, Tyresö Flaten, sen fick vi göra ett lyft över Nyfors och vidare ner i Albysjön där vi gjorde en paus på en udde. Här på kartan ser man rutten:

http://kartor.eniro.se/m/9fbEs

007

013

018

021

023

024

Igår var vi på Tyresö en sväng och planerade en spännande sak. Marianne har nämligen kläckt en väldigt rolig idé att vi kan ha ett växthus tillsammans där. Jättekul tycker jag! Ska bli så roligt att odla lite nyttoväxter som tomater, gurka och kanske squash och lite kryddor. Kul för barnen också att se hur det växer och få egna små ansvarsområden i takt med att de blir större.

Nu börjar en vecka som kommer bli en sån där då Marcus och jag möts i hallen på kvällarna, jag har utvecklingssamtal, middag med arbetslaget m.m. Men det är helt ok, det är roliga saker, och i nästa vecka är vi ju lediga några dagar tillsammans igen… Lyxvår!

Det har allt blivit lite träning i helgen också, igår sprang jag hem från Tyresö, nästan 8 km och idag blev det en morgonpromenad på en timme och kanotpaddlingen då förstås. Det kändes i armarna när vi paddlade uppströms, kan jag lova!

På kvällen kom min brorson Dennis hit. Så roligt att han har flyttat upp och vill komma över på små spontanbesök ibland!

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Vad härligt det låter med kanotutflykt!