lördag 5 november 2011

Nu kör vi igen!

Jag har slarvat en del på slutet med både träning och mat, men nu känner jag att hela jag mår bättre om jag faktiskt försöker röra på mig då och då och om jag äter sunt. Vet inte hur det är med er, men jag blir nog lite påverkad av mörkret också – känner mig aldrig riktigt pigg. Men nu har jag kört hårt i en vecka igen och det känns väldigt bra att vara på banan!

Igår blev det en rask morgonpromenad före frukost och idag sprang Marcus och jag tillsammans (nå, han sprang ganska snart ifrån mig…) i Alby medan farmor passade barnen. Jag har inte sprungit på ett tag och har precis blivit bra från en förkylning så jag trodde att jag skulle springa jättesakta, men jag blev så glad när jag upptäckte att jag inte tappat så mycket ändå! Efteråt fikade vi tillsammans. Mycket bra upplägg tycker vi! Ler

Alfred och farmor vid Alby friluftsgård…

IMAG0300

som ju hänger ihop med Uddby gård där de har stora kossor och tjurar och får. Ellen har varit väldigt fascinerad av djur sedan hon var riktigt liten.

IMAG0307

Häromdagen åt vi lax med nöttäcke och till det broccoli. Vill man inte äta så GI-aktigt är det ju gott med kokt potatis till.

IMAG0296

Idag stod Marcus för maten och då blev det tunna kycklingfiléer panerade med parmesanost och sesamfrön och till det en jättegod auberginegratäng. Och det är ett gott betyg för jag gillar inte ens aubergine…

005

Igår hade vi min “gamla” kollega Anna med familj här på lite fredagsmys (tacos såklart – hela svenska folkets fredagsmys?). Det var väldigt roligt att träffas igen och deras dotter Iris och Alfred som är lika gamla hade väldigt roligt tillsammans.

I morgon har vi tänkt att åka till Eriksdalsbadet och stoja loss hela familjen. Bäst att vara där tidigt innan det är för mycket folk!

Inga kommentarer: