lördag 26 november 2011

Adventsstök

Idag har vi mest pysslat här hemma. Barnen och jag har bakat diverse julgodis och julstjärnor och stakar har kommit upp i fönstren. Jag älskar den tiden vi har framför oss nu! Och i år känns det extra välkommet, de sista två veckorna på jobbet har inte varit roliga… Jobb till klockan åtta nästan varje kväll (med en viss överdrift). Men nu är den jobbigaste perioden över och jag återgår till att gilla mitt jobb och mina arbetstider skarpt!

Marcus försöker ta några timmar då och då till att fortsätta på vinden. Det här ser ju inte helt stabilt ut, men nu finns det uttag för en lampa i trapphuset. Ser framför mig en stor rund lampa av något slag och det skall hänga ett vackert tyg på väggen där också. Det är redan införskaffat, ska “bara” monteras.

003 (3)

Häromdagen hade Alfreds avdelning uppvisning på dagis. De var så otroligt söta och tog det hela på stort allvar! Vi föräldrar bjöds på sånger, ramsor och små pjäser om hur man är en bra kompis.

005

Och så till julbaket. Här har vi två riktiga gottegrisar! Det är så kul nu när de är så stora att vi faktiskt kan hjälpas åt i köket, alla har behållning av det… Chokladtryffelsmeten var tydligen god!

003 (4)

008

009

013

019

Veckan som kommer blir trevlig. På onsdag ska Marcus träffa en kompis i stan och då har jag redan bestämt mig för att hyra en film (en romantisk komedi, som ju inte direkt är aktuellt då vi ska se en film tillsammans…) och på fredag kommer ett gäng arbetskamrater hit på lite julmat och julpyssel. Ska bli mysigt!

Hoppas att ni får en fin första advent!

Inga kommentarer: