måndag 14 november 2011

Kungälv

I helgen var Alfred och jag i Kungälv. Det var mysigt att göra nåt på alldeles egen hand med honom! Vi åkte ner på torsdagen efter mitt jobb och resan gick jättebra, Alfred sov en stor del. På hemvägen igår sov han inte någonting, men var otroligt duktig och vi gjorde bara en paus på vägen.

Vi har hunnit med att umgås mycket med Åsa-familjen. Jesper var med oss på Universeum på fredagen. Det var jättekul, både Alfred och Jesper uppskattade besöket. Därefter blev det myskväll hemma hos Åsa med godis i soffan Ler

På lördagen firade vi pappa som fyllt år med kalas mitt på dagen. Sen blev det ett kortbesök hos Mariana och barnen. En helg flyger iväg och på söndagen var det dags att åka hem efter lite fars-dags-frukost. Vi hann hem lagom till att laga en god middag till våran pappa här hemma. Ellen och Alfred hade nog längtat efter varandra, för det var ett kärt och uppspelt återseende igår.

Äntligen pelarborrmaskinen!

IMAG0321

Med kusinen Jesper på Universeum.

IMAG0322

“Västkusten”

IMAG0328

En smal hängbro över en stor sjö med pirayor!

IMAG0331

IMAG0336

IMAG0340'

Fredagsmys!

IMAG0344

Och så en bild från min vardag i hemkunskapssalen…

IMAG0310

Nu börjar en av de mest intensiva perioderna för mig på jobbet, nämligen utvecklingssamtalen. Den här veckan och nästa har jag bokat in nästan varenda kväll. Men jag ska inte klaga, övrig tid har jag möjlighet att hämta barnen tidigt på dagis och det är guld värt!

Jag kom precis in från en kvällspromenad. Gick 6 km i rask takt. Det känns väldigt skönt, men jag gick en runda där det delvis var ganska ödsligt och inga hus längs med vägen. Jag är lite fånig, men då blir jag lite mörkrädd och inbillar mig allt möjligt om personerna jag möter. Så nästa gång får det bli en promenad i tättbebyggt område Ler

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Man skall vara rädd om sig! Alltid.