lördag 19 november 2011

Äntligen helg!

Som jag nämnt innan tycker jag att det är lite jobbigt med mörkret nu! Därför är det så otroligt skönt när helgen kommer och man kan få en rejäl dos av dagsljus. Idag åkte Marcus och barnen till Farmor och Eric på Tyresö och jag sprang! Det blev 9,5 km (inklusive en felspringning på ca 1,5 km…) i väldigt lugnt tempo, men så vackra omgivningar och så skön luft att jag faktiskt njöt! Den här hösten har ju varit fantastisk hittills! Inte många dagar med regn hela dagen. För min del får vintervädret och snön gärna hålla sig borta ett tag till!

Precis framkommen till Tyresö och står och pustar på bryggan. Barnen letar efter en skatt på botten.

DSC_0008 (2)

Årets sista båttur. Men det är inte dåligt, det är ju slutet av november…

DSC_0015

I morgon blir det lite pyssel här hemma med städning och kanske ytterligare ett tag på vinden. Det är ganska skönt de helger då man inte har för många aktiviteter inplanerade…

Veckan som kommer blir nog min intensivaste i år på jobbet, utvecklingssamtal måndag, tisdag och torsdag kvällar, på onsdag en föreläsning inne i stan om betygssättning enligt nya betygssystemet. Men sen är det över och då blir det mer normala arbetstider igen. Njuter av att ha så nära till jobbet och av att kunna hämta barnen relativt tidigt de flesta dagarna, så jag klagar verkligen inte – vi har det väldigt lyxigt och det är någonting jag uppskattar mycket!

Inga kommentarer: