lördag 16 april 2011

Vårkänslor!

Idag har vi haft toppnotering på 18,6 grader i skuggan, varmare än många sommardagar! Helt underbart! Vi har nog varit mer ute än inne idag och till barnens stora glädje åt vi lunch ute på altanen.

Båda barnen har varit sjuka till och från under ca två veckors tid. Vi har varit hemma, sedan har de varit på dagis, så har den andra blivit sjuk och så har det hållit på… I tisdags fick jag hämta en febrig Alfred från dagis klockan tio. Jag ligger efter en del på jobbet med planering och rättning pga allt vabbande, så jag ska in och jobba en stund på måndag och lämna barnen på dagis – men sen har vi påsklov!!!

IMAG0464

Det har varit underbart väder i veckan och det har blivit många utflykter till lekplatserna här i närheten. Så skönt att slippa alla tunga kläder!

IMAG0470

IMAG0471

Idag var vi på en cykelutflykt till en sjö i närheten där vi fikade lite.

IMAG0473

IMAG0475

IMAG0476     

I torsdags när jag hämtade barnen från dagis sa jag “i morgon är det inte dagisdag, då kan vi ligga kvar i sängen hur länge vi vill!”. Då svarade Alfred: “Inte jag, för jag har ett jätteviktigt möte på mitt jobb som jag inte får komma för sent till!”. Var har han lärt sig det tro..?!

I morgon ytterligare en ledig, härlig dag utan för mycket planer. Jag tänkte ut och springa någonting. Jag har äntligen kommit igång med lite träning och vill passa på när jag har motivationen och viljan kvar. Men den ska vara kvar länge!

Inga kommentarer: