söndag 10 april 2011

Helgen som gått

Vi har haft en jättemysig helg!

Jag började med 8 km på löpbandet på gymmet igår. Blev lite mör, men det var väldigt skönt efteråt! Senare på dagen kom Pontus och Anna med sina tre barn på lite spontanfika. Så mysigt att träffas och prata. Barnen lekte en del ute och vi fick faktiskt pratats vid lite utan alltför många avbrott Ler

På kvällen kom Eric och Marianne för att passa barnen. Marcus och jag åkte in till stan och gick ut och åt, på Faros, en grekisk restaurang med riktigt bra mat. Den ligger vid Nytorget på Södermalm och det var så skönt att strosa omkring där nu, solen värmde, uteserveringarna började öppna och folk såg lite glada och lättade ut över att det äntligen är vår!

Därefter gick vi på bio och såg “The King’s speech”. En jättebra film, tycker jag! Den hade ju ingen direkt jättehäftig story med kärlek, svek eller intriger. Det handlade helt enkelt om en stammande kung som skulle hålla ett viktigt tal inför folket. Den är ju byggd på en sann historia också (om den brittiske kung George VI) så det var lite extra kul.

Idag har vi varit på ettårskalas hos Tintin på Tyresö. Vi var ute en del och Alfred tog sitt första (ofrivilliga) bad för i år då han klättrade på bryggan nere vid stranden. Hela han blev inte blöt (men nästan) och först blev han lite förskräckt men sen tyckte han nog att det var lite roligt…

Ellen är fortfarande lite krasslig, jag tycker att det går långsamt. Hon har ingen feber, men hostar mycket och vill gärna vara hos mamma eller pappa. Idag är hon dock bättre än igår, och jag hoppas verkligen att det är ännu bättre i morgon. Jag har några ganska intensiva veckor på jobbet framför mig och vill inte vabba!

Nu ska vi se på “Mästarnas Mästare”, det är ganska spännande!

Ellen, Anton, Alfred och Agnes fikar vid barnbordet. Lillebror Olle låg i vagnen på altanen och sov…

IMG_7515

Idag var vi ute och plockade påskris. Kanske lite tidigt, men det blev fint Blinkar

IMG_7522

IMG_7525

Inga kommentarer: