fredag 29 april 2011

Påskhelgen på Rörtången

Ursäkta dåligt bloggande! Den här veckan har varit väldigt intensiv, två kvällar med jobb och utvecklingssamtal för min del, sedan Marcus på konferens. Dessutom har jag så himla ont bakom ögonen, antagligen bihåleinflammation igen! Så trött på att aldrig känna mig riktigt frisk, och att aldrig riktigt komma igång med träningen, som jag så gärna vill! Men jag fick en del goda råd från sjukvårdsupplysningen idag, har nässpray med kortison och har idag köpt en nässkölj – intressant uppfinning! Så nu ska jag bli bra på nolltid, så det så!

Barnen har fortfarande helt kaiko dygnsrytm. Den blev lite knasig på Rörtången (inte blev det bättre av att deras morfar tutade i dem att “På Rörtången får man vara uppe så lääääänge man vill!”) Blinkar Så Ellen ligger och tramsar i en timme på kvällarna och har somnat vid niotiden sedan vi kom hem. Idag prövade jag nåt nytt, hon fick sova bara en kvart på dagen istället för en timme, så jag hoppas hon somnar ikväll!

Här kommer i alla fall några bilder som sammanfattar vår påskhelg på Rörtången. Det var helt underbart! Vädret liknade mer juli än april.

Kusinerna Ida och Jesper såg vi mycket av! Här lek vid stranden. Den här gången hann vi träffa hela familjen, både Martins och Åsas familjer. Så mysigt!

060

Bessie…

067

071

111

106

På påskaftons morgon gick vi på påskäggsjakt på tomten, påskharen hade varit där med flera ägg!

029

033

026

Två påskkärringar som gick och påskade hos våra närmsta grannar.

042

Så här långt kunde Jesper sträcka sig i sin påskutklädning.

051

Påskmiddagen åt vi ute ihop med mamma, pappa och Åsa med familj. Dennis och Sanna kom också förbi Ler

103

Sista kvällen tog Marcus en rejäl löprunda som avslutades med ett dopp i havet! Jag sprang också en dag, men det fick bli en dusch för min del!

116

Idag har jag och barnen varit lediga. Vi skulle egentligen hälsat på en av mammorna i föräldragruppen, men jag kände mig ganska risig, och dessutom vaknade Ellen med massa gojs i ögonen i morse så jag var rädd för ögoninflammation. Så vi fick tyvärr lämna återbud. Det har inte blivit värre för Ellen under dagen så om vi har tur stannar det vid det och blir inte värre…

Vi åkte till handelsträdgården och köpte lite blommor som vi planterade och jag ska också försöka mig på att odla lite basilika i krukor. Tycker det är nåt visst med att använda “egna” kryddörter!

I morgon är det valborgsmässoafton och vi håller på att undersöka om det ska vara någon brasa här i området. Vi får gäster, Christer och Lisbeth med barn kommer och även Magnus och Andreas. Ser vi fram emot!

Trevlig valborg på er alla! Nu är det vår sommar!

Inga kommentarer: