söndag 17 april 2011

Flyttat ut på altanen

Ja, vi har tillbringat mycket tid där i helgen. Så skönt att våren äntligen är här, det är jag nog inte ensam om att tycka efter en lång vinter…

Pratade med Åsa förut, hon hade varit på Rörtången och städat tills vi skall komma, med hjälp av mamma och pappa. Så gulligt – tack så mycket! :-) Vi åker ner på onsdag och ska vara där över påskhelgen och vädret ser ut att bli riktigt fint.

Lite mamma-Ellen-mys på kvällen.

101022 008

Den mest populära leken just nu är att leka Rörtången. Här badar Alfred under bryggan, och som ni ser är armpuffarna på!

101022 011

101022 014

101022 040

Jag har en satsning på gång! Ska försöka komma igång med en lite sundare livsstil. Den innebär att jag ska äta bättre och träna mer. I första hand för att få bort mina envisa extrakilon på magen, men på lång sikt såklart för att det är bra för hälsan. Jag får inte äta godis eller onyttigheter på veckorna, men på helgerna får jag unna mig någonting litet. Träna ska jag försöka göra 2-3 gånger i veckan, det måste kännas rimligt! Den senaste veckan har gått jättebra, har sprungit på löpband på gymmet, tränat skivstångspass på Friskis & Svettis och varit ute i skogen och sprungit. Tänkte ta med mig löparskorna till Rörtången och komma ut någonting där också.

Jag har registrerat mig på en toppenbra sida på nätet också, som heter FunBeat. Där registrerar jag mina träningspass, man kan lägga upp personliga mål och man kan se hur det går i diagram och grafer. Lite nördigt kanske, och inte avgörande för resultatet, men för mig är det väldigt peppande att se att jag är på väg mot mina mål och att jag kanske utvecklas och springer lite fortare för varje vecka.

Måste bara vara lite snäll mot mig själv också så att jag inte bryter ihop om jag misslyckas någon vecka. Det är så lätt hänt att man lägger ribban för högt och tappar suget om man någon gång bryter sin vana. Om jag faller till föga och käkar nåt onyttigt eller bara kommer iväg på träning en gång någon vecka så ska jag försöka att inte ta det för allvarligt utan bara fortsätta…

Inga kommentarer: