lördag 26 mars 2011

Skogspromenad

Idag gick vi en liten promenad till Barnsjön. Vi har inte varit där sedan i höstas. Det var kallare än vi trodde (-3) och mycket snö kvar i skogen, så det kändes som att man gick tillbaks några veckor i tiden… Men det var en skön promenad!

007

015

030

032

Barnen har börjat leka själva på altanen. De vill att någon av oss är i vardagsrummet så att de kan se oss, men då kan de leka ute själva i 20-30 minuter. En frihetskänsla för dem kanske, men definitivt för oss! Ler

003

Veckan har varit ovanligt social och trevlig för min del. I torsdags var jag hemma med arbetslaget hos min arbetslagsledare som hade en härlig femrummare på Söder. Vi jobbade lite först, sedan åt vi god libanesisk mat och hade bara trevligt.

Igår bjöd en annan tjej på jobbet med mig hem till henne. Vi var fyra tjejer som badade i hennes badtunna, drack champagne och grillade! Så härligt och gott. Mycket fniss och en del allvar blev det. Det känns kul att lära känna mina arbetskamrater även privat och få nya vänner här i närheten!

Nu blir det snart hemlagad pizza till lördagsmiddag och i morgon har vi lite våffelkalas här. Marcus ska ut och åka skridskor på förmiddagen, kanske säsongens sista chans.

Inga kommentarer: