onsdag 16 mars 2011

Sjukstuga

Jag har varit hemma från jobbet i veckan för att jag fick en släng av magsjuka härom natten. Var livrädd för vinterkräksjukan, såg hur jag skulle ligga utslagen i en vecka och sedan skulle det bli Marcus, Alfreds och Ellens tur. Men vi har haft tur och alla har klarat sig och jag är helt bra igen! Men igår när jag hämtade Ellen på dagis var hon röd i ögonen och fröknarna sa att hon varit lite hängig under dagen. I morse vaknade hon med helt igenmurade ögon, så det var bara att konstatera ögoninflammation… Så hon och jag är hemma idag. När man väl tagit beslutet att vara hemma är det bara att göra det bästa av situationen och vi har det faktiskt riktigt mysigt! Jag vet inte när jag var ensam med Ellen senast, så vi får passa på idag!

Jag har just sovit i ca 40 minuter med lilla gumman och hon sover kvar där nere. I morgon måste jag in till jobbet, så då får Marcus vabba om det behövs…

Igår fick vi ytterligare en leverans från mathem.se. Verkar vara lovande rätter! Så här blir det:

Ugnsbakad torsk med tomat och dill

Chicken chow mein med basilika (Har aldrig ätit, men låter gott på receptet!)

Tomatsoppa med tomat- och mozzarellabruschetta

Spaghetti carbonara

Biff sauté med champinjoner, sockerärtor och persiljeyoghurt

Jag tycker att råvarorna de skickar med är så fräscha! För det första är det mycket ekologiskt, men även fina örter (har fyra färska örter i kruka på köksbänken nu) och grönsaker.

Dagarna har varit så vackra här på slutet, soligt och klart och snön smälter sakta men säkert undan. En sak undrar jag dock – var är värmen??? Den längtar jag efter vääääldigt mycket, än så länge blir det inte mer än några grader mitt på dan.

Inga kommentarer: