tisdag 8 mars 2011

Kungälv och lite annat

I söndags kom vi hem från fem dagar i Kungälv. Barnen och jag åkte tåg ner på tisdagen och Marcus kom med bilen efter sitt jobb på onsdagen. Vi har hunnit med en hel massa, umgås mycket med familjen och även träffat Ulle och Patrik, Janne och Helen med familj, samt en fika med Mats som vi inte träffat på väldigt länge, så det har varit jättekul!

Ser fram emot påsk när vi ska ner igen och då kan vi ju bo på Rörtången också, mysigt!

Här är några bilder från innan vi åkte. Ibland har barnen börjat klä på sig ytterkläder och säger att “nu går vi ut”, så då är det ju bara att hänga på…

IMAG0426

En dag besökte vi åter leklandet här i Tyresö. Den här gången med Sylvester, Ellinor och Anna. Lika uppskattat den här gången!

IMAG0432

Sen var det då äntligen dags för den spännande tågresan! Här vinkar vi hejdå till pappa genom fönstret.

101022 004

Ellen med Agnes i knät. Resan gick verkligen jättebra, barnen skötte sig så fint och jag kan mycket väl tänka mig att göra om det!

101022 005

Äntligen framme hos mormor och morfar och lekrummet! Alfred är väldigt koncentrerad.

101022 010

Nu har även Ellen blivit så stor att hon uppskattar att vara där! Här tillsammans med kusin Jesper.

101022 013

101022 016

En dag åkte vi på utflykt till Rörtången. Vi hittade en plätt framför boden där det var sol och lä. Vi grillade korv och hade en jättemysig stund!

101022 023

101022 028

101022 039

Ellen med sin kusin Sanna.

101022 043

Nu har vi börjat jobba igen. Marcus jobbar sent ikväll. Jag har just sett “halvåtta hos mig”, tycker det är lite roligt! Men ett program som jag verkligen fastnat för är “Sveriges mästerkock” på fyran på onsdagar. Tycker det är helt otroligt bra, det är spännande och relevanta tävlingsmoment och jag är så imponerad av deltagarnas skicklighet och kreativitet!

Den här veckan ser vår veckomatsedel ut så här:

Måndag: Kyckling med spenat och soltorkade tomater och tagliatelle

Tisdag: Stekt biff med rostade grönsaker, matvete och en kall yoghurtsås

Onsdag; Hemgjorda fiskpinnar med kokt potatis och rhode islandsås

Torsdag: Falukorv i ugn

Fredag: Chicken tikka masala

1 kommentar:

Emelie sa...

Åh vad mysigt det ser ut med grillning vid Rörtången! Längtar verkligen till när alla dagar blir så utan avbrott av snöstorm... ;)