lördag 4 september 2010

Veckomatsedel igen…

Det var ett tag sedan jag skrev, men det är inte så mycket som hänt sen sist. Alfred blev sjuk i veckan och vi har fått vara hemma med honom i fyra dagar. Sedan blev även Marcus och jag sjuka med ont i halsen och lite feber. Nu är vi dock på bättringsvägen och Ellen verkar ha klarat sig med bara lite snuva. Men det är väl bara att räkna med att det är så här det kommer se ut då och då nu när vi jobbar och barnen går på dagis.

Ellen har varit själv på dagis tre dagar den här veckan. De första två dagarna gick det jättebra, hon var inte ledsen alls när vi lämnade och hon hade varit glad och lekt hela dagen. Men den tredje dagen var hon ledsen när jag lämnade och hade också varit ledsen till och från under dagen. Tydligen en ganska vanlig reaktion då det går upp för dem att det är så här det ska vara nu… Ganska jobbigt för henne och för oss, men det är bara att hoppas att det går över fort! Hon är en positiv och framåt tjej, så jag tror att det kommer gå bra!

Jag har försökt ta tag i det där med veckomatsedel igen, för när jag har använt mig av det och vi har handlat allting på helgen så har det underlättat så otroligt under veckorna. Att veta vad som ska lagas, att veta att man har allt hemma och veta att det blir en bra mix.

Jag blev jätteglad när jag surfade runt lite och hittade den här fantastiska hemsidan! Med den till hjälp går det ju busenkelt!

Så här blev den Wahrenska veckomatsedeln till slut för den kommande veckan:

Måndag: Ugnsbakad torsk med körbärstomater och mozzarella

Tisdag: Honungsrotfrukter med grillad korv

Onsdag: Pastagratäng med kyckling

Torsdag: Fläskpannkaka med rårörda lingon

Fredag: Tacos

1 kommentar:

Tobias Lindberg sa...

Tjena Lisa,

Tänkte bara berätta att vi också precis har varit sjuka. Ont i halsen, snuviga och lite matthet och feber. Jobbigt var det, men nu är det bra igen. Som du säger skol- och dagsisstart gör att allt sånt där sprids som en löpeld. Dagarna innan detbörjade hos oss hade vi varit förbi på öppna förskolan en gång med Nora och Alde hade börjat första klass.

Sedan vad gäller veckomatsedeln, självklart ska det vara Tacos på fredag. Det nya fredagsmyset som tagit över efter kyckling.