fredag 10 september 2010

Lediga!

Idag har barnen och jag varit lediga, som vi är på fredagar. Har inte riktigt kommit in i vardagsrutinerna än, men jag kommer att längta efter våra fredagar! Vi låg kvar länge i sängen i morse och hade det mysigt, ingen stress och vi kunde bara vara! Ändå hann vi med att baka bröd och hälsa på hos Sylvester och hans familj i deras nya fina lägenhet på eftermiddagen.

Barnen har varit på otroligt gott humör på eftermiddagarna hela veckan och även idag här hemma. Det blir lättare och lättare med dem eftersom de blir bättre och bättre på att leka själva. Och de tycker det är kul att vara med mig när jag gör vanliga, tråkiga sysslor som att t.ex. bädda rent i sängen. Att hjälpa mig att lägga på överkastet är en rolig lek!

Två sötnosar!

003

Alfred före…

004

… och efter besöket hos frisören.

018

Idag bakade vi “Brunkans ljusa” ur den här boken. Vi köpte den i julas och med undantag för sommaren har vi faktiskt bakat allt bröd hemma. Det är skönt och gott och jag gör det inte för att vara “präktig” – ser det mer som en hobby! Det här är ett vitt, chiabattaliknande bröd som passar bra till mat!

009   

Nu ser jag så fram emot helgen! Marcus och jag ska på bröllop i Sätra brunn. Vi ska sova där och i boendet ingår tillträde till anläggningens spa så förhoppningsvis ska vi kunna gå och bada eller nåt annat mysigt! Rebecca och Josefin ska passa barnen. Jag tror dock att jag kommer ha svår längtan efter barnen, är inte van att vara ifrån dem så mycket som jag är på dagarna nu… Men å andra sidan kan jag inte riktigt komma ihåg när Marcus och jag senast kunde ha ett intressant samtal utan att bli avbrutna var tionde sekund, så det ska bli väldigt mysigt!

Inga kommentarer: