fredag 17 september 2010

Sjukstuga…

Sedan dagis började har vi gått igenom diverse förkylningar här. Alfred fick hög feber och ont i halsen förra veckan och var hemma i tre dagar, sedan fick Marcus och jag en släng av förkylningen. Den här veckan blev Ellen sjuk med hög feber och har varit hemma i tre dagar och igår eftermiddag var det Alfreds tur igen! Han ligger här i soffan bredvid mig och halvsover hela tiden.

Ellen har så mycket överskottsenergi nu när hon bara har varit inne och vill bara ut och leka, medan Alfred måste vara inne och ta det lugnt… Så jag lämnade Ellen hos farmor och Eric nyss så får hon leka och Alfred och jag kan ha det mysigt här hemma!

Det känns lite trist att vara borta så mycket från jobbet! Jag har bara jobbat en hel vecka sedan jag började, det har varit inskolning och VAB för hela slanten. Men alla med erfarenhet säger att det är så här i början med alla smittor barnen utsätts för på dagis. Jag hoppas att det är sant och att vi snart kommer vara helt friska – länge!

Jag har en ny telefon! Min gamla höll på att falla isär, kameran var sönder och batteriluckan föll av hela tiden. Men nu har jag en HTC Wildfire, android som jag är barnsligt förälskad i! Jag kan äntligen ta bilder med mobilen igen och den har gps och allt möjligt kul!

En trött, men tapper liten Alfred.

Från mobilen 003

Ellen och jag gick ut och lekte igår kväll så att hon skulle få utlopp för lite av all sin energi…

Från mobilen 006

Från mobilen 009

Ellen ville inte sova på kvällen utan fick sitta i soffan med mig och Marcus. Hon hittade raskt till chokladskålen och gjorde ett fynd…

Från mobilen 012

Barnen är faktiskt väldigt gulliga mot varandra mest hela tiden nu. Det är jättekul att se vilket utbyte de har av varandra och det blir förhoppningsvis bara mer!

Från mobilen 017

Här leker de “vila” – helt ok för mig!

Från mobilen 020

När jag lämnade Ellen på Tyresö fick jag med mig en vacker bukett gladiolus hem! Så fina!

Från mobilen 021      

Nu ser jag fram emot helg! Vi har absolut ingenting planerat och det är så skönt! Jo förresten – att rösta på söndag förstås! Det ser jag fram emot. Tycker det är högtidligt och stort på nåt sätt att gå och rösta. Det är nog ingen hemlighet att jag hejar på alliansen – det vore fantastiskt om de fick fyra år till! Vill också passa på att slå ett slag för Utvecklingspartiet i Kungälv där min bror är aktiv. De verkar sunda och det är synd att jag inte får rösta i Kungälv längre…

Trevlig helg på er (även ni rödgröna)!

Inga kommentarer: