söndag 19 september 2010

Nu börjar en ny, FRISK, vecka!

Helgen har bara varit lugn och skön! Vi har inte haft någonting planerat, utan bara varit lediga tillsammans! Igår tog vi en liten promenad ner till Långsjön här i närheten, idag har vi varit och röstat och grejat här hemma.

Här några bilder från våra lilla utflykt igår.

Från mobilen 026

Från mobilen 027

Från mobilen 028

Från mobilen 030

Igår provade jag en ny efterrätt från den här underbara boken som vi fick i inflyttningspresent av Anna och Peter. Man steker äpplebitar i muscovadosocker, vaniljsocker och lite kanel och äter dem sedan varma med vaniljglass. Mmm!!!

Från mobilen 032

Jag har installerat en cool app (vignette) på min nya telefon som gör att man kan leka lite med effekter på sina bilder. Så här kan det bli…

Från mobilen 038

Från mobilen 041      

Ikväll var jag ute och tog en rask promenad (sprang också en del) på 7,2 km. Det finns så jättemycket fina promenadvägar här i området, det känns jättekul! Min runda idag gick runt Långsjön.

Nu sitter Marcus och jag och tittar på valvakan och det är ju väldigt spännande! Jag känner mig lite ledsen över att SD verkar få en plats i riksdagen. Det kan ju bli en väldigt svår situation för alliansen om de inte får egen majoritet – hoppas de hittar en bra lösning utan att blanda in SD!

Nu ser jag fram emot en ny vecka där jag kan vara på jobbet som jag ska och där barnen trivs på dagis och inte är ledsna på morgonen vid lämning!

Inga kommentarer: