söndag 2 maj 2010

Helgen

Idag har jag försökt börja rensa i min garderob! Det känns onödigt att flytta med sig saker man inte använder. En hel massa har jag lagt i påsar som ska till insamlingen. Kläder som är före jag väntade Alfred och som känns antingen hopplöst för små eller hopplöst för ute! Hur som helst så är det skönt att ha tagit ett första steg i flyttförberedelserna.

I fredags var jag och såg Jane Eyre med några arbetskamrater och den var så bra! Rolig, gripande, sorglig – allt! Tiden bara flög iväg.

Igår hade vi besök av min brorson Robin som är uppe och hälsar på några kompisar. På kvällen var Eric, Marianne och Rebecca här och åt middag.

Idag har vi varit och lekt med Iris och hennes föräldrar och även fått besök av Sofie och Magnus som är i Stockholm över helgen. En händelserik och social helg med andra ord!

I fredags tog Marcus med barnen på en utflykt i skogen. De såg en orm och ett rådjur!

003

Robin!

027

035

Ellen har av någon anledning blivit väldigt rädd för att bada. Idag fick hon stå bredvid i sin badrock och titta när Alfred badade. Hon var väldigt nyfiken och plaskade lite från kanten men ville absolut inte gå i. Slutligen lyfte Marcus i henne med badrock och allt och hon förstod nog inte riktigt vad som hände, men det gick bra :-)

047

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Det där känner jag igen...Nils har också haft badskräck och den kom helt plötsligt bara, i tvåårsåldern. Han totalt vägrade att bada eller duscha och vi fick göra det den hårda vägen...Det gick över till slut iallafall! Trevlig vecka!

Maria sa...

Har läst någonstans att barn i Ellens ålder kan bli jätterädda om de ser att man släpper ut vattnet i avloppet. De kan börja fundera över om de själva kan sugas ut där också så man skall alltså aldrig låta vattnet rinna ur avloppet när de ser.
Hoppas det går över snart, det blir ju så mycket enklare då!
Kram och lycka till med flyttpackningen! :-)