måndag 17 maj 2010

Alldeles uppåt väggarna?

Igår fick Marcus och jag lite halvpanik – vi måste verkligen bestämma tapeter NU om de ska hinna beställas och komma till helgen. Så när barnen lagt sig blev det lite surfande. Till slut bestämde vi oss och idag har jag varit och beställt. Vi känner oss nöjda och hoppas bara det blir bra i verkligheten också.

Trädtapeten från ett annat inlägg har blivit utkonkurrerad av – ingenting! Det rummet är relativt nymålat och fräscht och så småningom kommer vi “flytta upp” på övervåningen och då blir det ett barnrum. Så det får vara som det är så länge.

Däremot blir det den här i hallen:

jfrank_thumb[2]

Den skall vara på en vägg, den som är bakom hatthyllan och en bit till. Resten av väggarna i hallen blir vita. Just nu är det en citrongul färg som inte känns så jättekul…

Barnen kommer att få den här tapeten på en vägg:

P471-09_395_447

Först tänkte vi att den kanske är lite plottrig och småmönstrad, men den ska bara sitta på en vägg, och där är ett fönster. Alfred och Ellen kommer nog gilla att titta på de små fåglarna och så tänkte jag ta upp färgerna och låta rummet gå i samma gröna, gula och vita färg som i tapeten.

Just nu ser det mest ut så här hemma hos oss:

004 (2)

001 (3)

Ellen är ganska krasslig. Hon hade rätt hög feber i natt och hostar och har ont i halsen. Men mellan varven är hon ganska pigg och humöret är det inget fel på. Hon sover lite extra mycket bara och det är bra!

Klockan fyra ska vi möta Marcus på Medborgarplatsen och gå till banken och göra upp det sista. Rebecca går en promenad med barnen så länge :-)

Wow! Nu är det på riktigt! Lite svårt att fatta, men om två veckor bor vi där! Jag tänkte ta en nostalgipromenad här i Sjöstaden och fotografera lite i morgon. Det är så otroligt vackert nu när Lumaparkens alla körbärsträd blommar. Visst finns det saker jag kommer att sakna här – men åh, vad jag längtar efter att kunna gå rakt ut på vår egen altan, inga parkeringsproblem med bilen, tyst och lugnt, mer ytor – ja, det ska bli underbart!

De här fyra åren på Maltgatan kommer nog alltid framstå som väldigt lyckliga i mitt minne! Här flyttade vi in som nygifta och här har vi fått våra barn! Men det känns väldigt skönt att ta nästa steg nu!

3 kommentarer:

Maria sa...

Fina tapeter och fina ord av dig Lisa! Lycka till i det fortsatta packandet. :)

Barfotsgatan sa...

Vilka fina tapeter, helt i min smak! Visst är det härligt med fina minnen, nu blir det ännu fler på nästa adress!
Kram Anna

Lisa sa...

Tack! Kul att ni också gillar dem :-) Kramar