tisdag 18 maj 2010

Bye bye, Sjöstan…

Idag gick Ellen och jag en promenad i det underbara vädret!

Först gick vi till Apoteket och köpte en allerginässpray till mig. Jag är så trött på min envetna förkylning som aldrig går över. Har börjat fundera på om det kan vara pollenallergi och tänkte prova om jag märker någon förändring nu. Ellen blev lite sämre på eftermiddagen idag. Hennes feber steg och hon har varit trött och hängig. Vi fick till och med ställa in en lekstund med Sylvester och Ellinor. Synd! Men jag hoppas att det nått toppen nu och att det vänder!

Men i alla fall så kan man inte bli annat än lycklig när man går omkring här nu i sommarvädret och ser dessa vackra träd:

001

003

010

Här är “Lotten” som går fram och tillbaks mellan Lumabryggan i Hammarby Sjöstad och Barnängskajen på Södermalm varje kvart. Den är gratis och den har vi åkt mycket då vi har gått till Blecktornsparken eller Spårvägsmuséet. Alfred brukar “titta efter land” när vi åker och som tur är är det aldrig särskilt långt till land…

013

Vi har haft 25 grader här idag! Fullt med folk som solar på “Tårtan”.

014

Ellen älskar att titta på de roliga fontänerna som sprutar vatten! Hon blir läskigt förtjust när det skvätter lite på henne.

016

018

019

Efter-lekis-bad på balkongen! Det var en höjdare, tyckte Alfred!

021 (3)

1 kommentar:

Maria sa...

Vilka sköna bilder! Sommaren är underbar!
Ellen hade ju helcool outfit, som hämtad direkt ur 70-talet! :)