tisdag 11 maj 2010

Dålig uppdatering!

Jag vet!

Just nu går mycket tid åt att planera inför flytten. Ständiga val som ska göras (ganska angenämt problem), utrensning av saker med försäljning på blocket m.m. Det är inte klokt, snart flyttar vi! Om mindre än två veckor får vi tillträde till huset och den 29/5 går flyttlasset!

I fredags var jag ute och åt med mina mammakompisar från Alfreds föräldragrupp. Det är så kul att vi håller kontakten även om det inte blir så ofta. Men vi hade massor att prata om och kvällen gick fort!

I lördags var Pontus och Anna här och åt middag. Fyra barn mellan 1½ och 4½. Men barnen hade jättekul tillsammans och det var första gången på länge vi kunde äta i någorlunda lugn och ro och dessutom föra ett vuxet samtal! Underbar känsla :-)

Häromdagen när jag var på jobbet fick jag den här bilden mms:ad från Marcus. Barnen tyckte att han låg och drog sig för länge och gjorde picknick på golvet med banan och mariekex. Kreativt!

001

Ellen försöker få liv i storebrorsan efter middagsluren vilket är lättare sagt än gjort… Han är väldigt svårstartad efter att han sovit! Ellen däremot går från sovande till 100 km/h på 2 sekunder.

008

Alla barnen, Agnes, Ellen, Anton och Alfred.

016

Inga kommentarer: