torsdag 1 april 2010

Hemmadagar, så efterlängtade!

Det har varit en intensiv vecka. Jag hade väldigt mycket på jobbet förra veckan, i helgen var jag ensam med barnen, Marcus var flytthjälp både på lördag och söndag, och i måndags och tisdags gick jag en kurs. Så igår och idag är jag och Ellen hemma och har det skönt! Igår blev det faktiskt en liten shoppingrunda till Ringen på Söder men idag är det ganska gråmulet så vi är nog bara inne…

Jag blev erbjuden att gå en kurs med mitt jobb i två dagar. Det var i Microsofts lokaler i Akalla och handlade om användandet av datorn och andra digitala hjälpmedel i klassrummet. Den var bra, men vår skola ligger redan rätt så långt fram när det gäller IT, så en del var ganska grundläggande. Men jag fick många nyttiga tips och idéer, bl.a. var där en lärare och berättade hur han och eleverna har en gemensam blogg som hjälpmedel i undervisningen, och den idén tilltalade ju mig :-) När jag kommer tillbaks till jobbet efter påsklovet är mina åttor på prao i två veckor. Det innebär att jag har mycket färre lektioner (kommer nog få vicka lite…) så då har jag äntligen lite tid att sitta och planera kreativa lektioner!

Som tur är har Marcus en väldigt bra chef och ett flexibelt arbete, så han kunde hastigt och lustigt byta dagar när jag skulle gå på kurs. Det innebär att han jobbar idag istället, men sen är vi lediga i fyra dagar tillsammans hela familjen och det ska bli så skönt! Påskafton firas på Tyresö. Jag hoppas på en riktigt fin vårhelg, kanske kan det bli premiär för en cykelutflykt också…?

IMG_5012

IMG_5013 

Ellen är som vanligt för det mesta på ett gott humör! Fast hon är ganska mammig fortfarande, hon kommer och ställer sig på golvet och räcker upp armarna mot mig och vill att jag ska bära henne hela tiden. Men hon är jätteglad när Alfred kommer hem på eftermiddagarna och vill gärna sitta och titta när han bygger med lego eller med tågbanan i sitt rum. Hon går ganska stadigt nu och kan gå en del själv när vi är ute. Det underlättar en hel del!

Inga kommentarer: