måndag 12 april 2010

Färgblind…

Ja, det blir man nästan när man varit i färgbutiken och tittat på alla färger och tapeter. Det är inte lätt att bestämma sig, men det är ju ett rätt så trevligt problem och framför allt – ett i-landsproblem…

Vi har tänkt att måla/tapetsera våra båda sovrum innan vi flyttar in. Mamma och pappa kommer upp och hjälper oss och det är vi tacksamma för!

Just nu lutar det åt den här tapeten i vårt sovrum. Den ska sitta bakom sängen och resten av väggarna målas i en bruten vit färg i samma skala som bakgrunden. Jag tror att det kan bli riktigt bra!

24

I barnens rum är vi lite sugna på att måla nederdelen av väggen i den här färgen:

Puder18

och brutet vitt upptill. Kanske också att vi målar något motiv (träd?) i en mörkare grön färg på ena väggen. Hjälp – vad tror ni? Idéer och tips mottages tacksamt!

Igår var Alfred hos farmor och Eric på Tyresö och Marcus, Ellen och jag var på tapetspaning. Det gick jättebra att ha med Ellen, hon sprang omkring och var på ett strålande humör. Måleributiken i Alvik hade också ett stort lekrum.

Idag håller jag på att ringa runt till lite olika gräsmatteleverantörer. Vi tänkte köpa och lägga gräs nästa gång vi åker ner till Rörtången. I morgon ska Ellen och jag äntligen åka till min kollega Anneli och hennes lille Kieran och hälsa på. Sedan blir det ju jobb igen för min del och det ska bli riktigt kul!

Jag var på besök på en förskola i Trollbäcken, dit vi ska flytta, i förra veckan. Jag fick ett positivt intryck! Marcus ska på ytterligare ett besök på torsdag och så ska vi bestämma oss senast fredag. Vi har fått erbjudande om plats på båda och det känns toppenbra! Här, i Stockholms kommun, är det jättesvårt med platser och man får vara glad om man får en plats inom en mil från där man bor. Men nu kan vi ju välja mellan några olika och det är ju så det ska vara, tycker jag! Det är tänkt att Alfred börjar ca tre dagar i veckan i augusti och Ellen sedan i oktober.

003 (2)

Avslutar med en liten bild på Alfred när han fixat sig i håret…

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Halloj där!
Vad roliga besvär att välja tapet. Den med stammarna är SÅ fin tycker jag! Men jag håller med, valen är svåra för det finns så mycket att välja på! Lycka till!

Anna