måndag 26 april 2010

Kungälv och Rörtången

Idag kom vi hem igen efter några fina dagar på västsidan! Jag är så nöjd, för jag har hunnit träffa många goa vänner. På fredagen var det tjejkväll hos Ulrika med många sköna tjejer, på lördagen var barnen och jag och fikade hos min kompis Britt, vi träffade också min kusin Lotta och barnens sysslingar Isak och Louisa. Igår blev vi bjudna på premiärgrillning hos Martin och Mariana, och alla utom Robin var med! Så mysigt! Dessutom har Ida och Jesper varit hos oss flera gånger och de är så fantastiska med sina småkusiner. Vi var bl.a. och badade en dag och jag hade aldrig klarat mig ensam med barnen, utan fick jättefin hjälp av Ida, Jesper och Idas kompis Lisa.

Pappa och Marcus har varit på Rörtången och jobbat på tomten. Vi andra åkte dit med lunch två dagar. Vi bodde hemma hos mamma och pappa och fick bästa service. I paketet ingick fri mat och hjälp med barnen :-)

Tyvärr har jag glömt kameran till de flesta av ställena vi varit på, men ibland kom jag allt ihåg den, så här kommer ett axplock.

När man varit och badat i badhuset i flera timmar är det mysigt att sitta i sängen och läsa saga med moster och kusiner!

012

Så mysigt att det kan sluta så här…

020

Lekplatslek med Ida och Lisa.

027

Fina Ida!

041

Mormor sitter i solen och passar barnbarn som leker i den nyiordninggjorda trädgården!

051

Bessie håller också ett vakande öga!

053

På Rörtången la killarna gräsmatta. Blir härligt för små barnafötter att springa på i sommar!

060

066 Som vanligt är vi helimpnerade av barnen när det gäller bilresorna. Vi är beredda att stanna ofta för lekpauser, men hittills har det räckt att stanna en gång per resa. Sen sitter de i sina stolar och leker med olika saker och vi sjunger, och det räcker för att de ska vara nöjda!      

Inga kommentarer: