lördag 2 januari 2010

Lediga dagar

Marcus är på bio med några kompisar. De skulle egentligen kommit hit och ätit middag efteråt, men Alfred har blivit lite dålig så vi sköt upp det. Det började igår eftermiddag, han var väldigt hängig och hade feber. I morse vaknade han i vanlig tid, fick välling och somnade om inne hos oss och där sover han fortfarande, klockan är nästan tolv! Hoppas att all sömn gör honom gott så han vaknar lite piggare!

Sedan vi kom hem från Kungälv har vi varit hemma och haft det lugnt och skönt, men även gjort en del utflykter. Alfred och jag var på hans första teater på nyårsafton. Det var en spännande upplevelse. Först satt Alfred alldeles still och tyst och var väldigt fascinerad, men sen blev det lite för mycket stillasittande, så då ville han upp och gå. Efteråt fick alla barnen gå upp på scenen och titta och det var ju kul!

Igår var vi på Junibacken hela familjen. Det var jättemysigt, men alldeles för mycket folk, så vi stannade inte så länge som vi hade velat.

En kväll var Eric och Marianne här på middag. Barnen somnade jättesnällt och sedan satt vi kvar och pratade ganska länge. Så skönt med lite vuxensamtal utan att bli avbrutna!

Syskonen Bus!

IMG_4584

Alfred och hans tågbana.

IMG_4595

Ellen leker med stora legobitar på Junibacken.

IMG_4605

Lilla Gubben på Lilla Gubben.

IMG_4611

Alfred kör Bagare Bengtssons ångvält. Den som han kavlar deg med.

IMG_4613   

Jag har tänkt att sätta ihop en liten årskrönika här på bloggen och sammanfatta vårt 2009. Men det får bli när jag vet att jag har lite tid framför mig.

Hoppas att ert 2010 har börjat bra! 

Inga kommentarer: