måndag 25 januari 2010

Köksbestyr och annat

Jag har varit väldigt dålig med bloggandet på sistone! Hoppas kunna ta mig mer tid till det nu.

Vi har börjat komma in i de nya rutinerna med att jobba/vara föräldraledig och det funkar verkligen jättebra! Jag tycker det är superkul på jobbet – måste ta med mig kameran en dag och dokumentera hur en dag på jobbet kan se ut.

Idag är dock en hemmadag och de är också jättemysiga! Ellen och jag har varit på öppna förskolan på förmiddagen och nu sover hon gott i sin säng. Vi har aldrig varit där förut utan Alfred, men hon tycker det är jättekul och älskade sångstunden!

I födelsedagspresent fick Marcus en bok som heter Den hemlige kocken och som “avslöjar” vad vår mat egentligen innehåller. Det är skrämmande men nyttig och intressant läsning. Den (och även ett stort intresse såklart) har fått mig att börja baka bröd här hemma. Har hittat två favoritsorter som är både goda och nyttiga. Igår blev det ett med solrosfrön, linfrön, rågkross och vetekross. Mmmm!

 009

Alfred vill gärna hjälpa till hela tiden. Det bästa är när han får hälla upp mjöl från decilitermåttet ner i bunken! Då räknar vi tillsammans (tre, åtta, nio, TIO!!!)

010

På eftermiddagen igår var Jonas och Sofia här med lilla Astrid. Då lagade vi det här som smakade väldigt gott!

Det har varit lite dålig fart på kameran, ska försöka bättra oss! Ha en skön vecka, så hörs vi snart! :-)

2 kommentarer:

emma sa...

recept på bröd tas tacksamt emot:)

egirl sa...

Nej, det är inte lätt att få tid för allting - familj, jobb, bloggande och nu även brödbak... ;) Vad härligt att du trivs med upplägget att ni delar på föräldraledigheten och jobbar båda två. Och jag ser gärna lite bilder från klassen när eleverna läser och du sitter med FB... ;) Ta hand om dig och ha det så bra! Kram Kram