onsdag 5 augusti 2009

På cykeltur!

Igår köpte jag en cykel! Det var en begagnad Apollo Linnéa som jag hittade på blocket. Den är i jättefint skick och robust och skön att cykla på. Den har stått inomhus, så den var i väldigt fint skick och såklart billigare än att köpa ny! Så här ser den ut:

pl_8_detail_1

Så igår åkte vi också och köpte cykelhjälmar till barnen och en cykelkärra för dem att åka i. Idag blev det premiärtur och det var jättemysigt!

Ellen provar sin nya cykelhjälm. Den minsta storleken är på gränsen till för stor…

003

Här trivdes de bra!

010

Redo för äventyr!

012

Premiärturen gick till Sickla Beach Café som ligger i närheten av där vi bor.

016

Där softade vi…

018

…och åt glass!

015

023

4 kommentarer:

Elise sa...

Har inte mamma cykelhjälm?

Unknown sa...

Mamma har cykelhjälm men av fåfängsskäl har hon inte den på bilden... :-)

Ulrika sa...

Hej!
Min fina Skeppshultscykel blev stulen och nu ska jag köpa ny cykel för mindre pengar. (Man får inte ut allt från försäkringen) Hamnade på din sida när jag sökte på modellen Apoloo Linnea, som är en cykel i försäkringsbolagets affär.Vet inget om modellen sedan förut. Jag har barn och ska ha barnsadel på. Om du vill svara undrar jag om du efter ett år är nöjd med cykeln och om det finns något du tycker är mindre bra!
Tack på förhand!
Ulrika

Lisa sa...

Hej! Jag är supernöjd med cykeln! Den är robust och skön att sitta på och den känns väldigt rejäl och gedigen. Jag har svårt att tänka mig någon bättre! Men jag har iofs aldrig provat Skeppshult :-)
Mvh Lisa