torsdag 27 augusti 2009

Äntligen sticka!

Nu när Alfred börjar på lekis kommer jag nog få lite tid att göra sånt som fått ligga på is ett tag! Som t.ex. att sortera bilder och sätta in i album och att sticka! Det har jag längtat efter. För mig är det avkoppling att sitta och sticka. Det är skönt och lite meditativt på nåt sätt. Att långsamt se ett mönster växa fram. Det är lite magiskt faktiskt. Så nu har jag gjort slag i saken och beställt mönster och garn från nätet. Hoppas det kommer snart för det kliar i fingrarna!

15-2

Den här modellen ska det bli till Ellen. Men jag ska ha naturvit botten och mönster i rosa och rött istället.

Om någon mer är sticksugen så kan jag verkligen tipsa om sidan www.garnstudio.com – där finns massor av gratis beskrivningar som bara är att skriva ut. Man kan beställa garn, stickor och alla tillbehör där också.

Igår åt Alfred lunch på lekis för första gången och det gick jättebra! Idag är han och Marcus där och Ellen och jag ska cykla och hämta honom strax efter elva.

3 kommentarer:

Magnus Ivarsson sa...

Kul, men funkar rosa och rött tillsammans? Ingen självklar kombo för mig - men det beror ju på nyanserna förstås.

Lite blått till Ellen kanske? ;)

Maria sa...

Jag är imponerad av människor som du som kan sticka och vara så där husliga. Själv har jag nog varken stickat eller sytt sedan den påtvingade syslöjden på högstadiet och det är verkligen synd.
Ser fram emot att du visar resultatet med foton sedan. :) Ha en fin helg!

Unknown sa...

Magnus: Tja, det är väl en smaksak, jag tycker absolut att det funkar. Blått, skämtar du? Hon har en storebror som hon ärver kläder av...

Maria: Tack, men det är inte så märkvärdigt! Är man intresserad och lär sig är det inte alls svårt. Jag tycker att du är otroligt pysslig med dina bilder och annat!