onsdag 19 augusti 2009

Inskolning

Ja, hela veckan har vi varit på inskolning på “lekis” med Alfred. Vi har varit där ca 1-1½ timme på förmiddagarna och Alfred börjar känna sig hemma där, verkar det som. Han har en egen krok där han vet att han ska hänga sin jacka, han har en egen plats vid bordet och han har en egen säng att vila i. Idag är Marcus och Alfred där. Ellen ligger och sover och jag får en föraning om hur hon och jag kommer ha det här hemma :-)

Här är ena hörnet i rummet, där Alfred har sin säng.

DSC00943

Ellen får också vara med och även hon trivs bra på lekis!

DSC00945 

Annars har det inte hänt så mycket. Jag är ganska förkyld, men det är nog på bättringsvägen nu, hoppas jag!

På lördag ska vi till Tyresö och äta kräftor, det blir premiär för mig och det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att inskolningen funkar!
Visst är det skönt att få lite extra tid med småsyskonet. Edgar har varit hemma från förskolan hela veckan eftersom han haft feber och då hinner man inte med Tim i samma utsträckning.

Unknown sa...

Ja, jag tror att det är skönt för alla. Alfred trivs med kompisarna och att få utlopp för sin energi och Ellen tycker det är skönt med lite lugn och ro här hemma! Hoppas Ed är bättre nu.